Marketing.
Verkoop je 'waarom'
Iedereen wil dat anderen het product of de dienst kopen waar jij zo enthousiast over bent. Het is dan een logische stap om te laten zien wat je dan eigenlijk doet, of hóe je dat doet. Toch is dat níet de manier - wanneer je wil dat anderen enthousiast worden, laat je zien waarom jíj enthousiast bent. IJsjesfabrikanten laten immers ook niet hun fabriek zien, maar blije mensen op mooie, zonnige plekken waar ze van dat ijsje genieten: ze verkopen zomer!
Een heel belangrijke tool daarbij is 'storytelling': een manier om je product of dienst in een verhaalcontext te plaatsen waardoor je je klanten betrekt bij jouw drijfveer. Hoe beleven klanten jouw product of dienst? Als je dat weet... pas dán heb je contact!
Als verhalenverteller weet ik heel goed hoe ik jouw marketingstrategie in elkaar moet zetten. Het zijn allemaal hoofdstukken van hetzelfde verhaal: jóuw verhaal. En wat heeft jouw verhaal nodig? Is het videocontent, een nieuwe website? Moet je white papers uitbrengen of juist korte weetjes op social media plaatsen? Past een Tik Tok account bij jou, of is Facebook meer je platform?
Het aller- allerbelangrijkste is dat je altijd vanuit je doelgroep denkt. Ik ben er voor je om dat te doen!
Iedereen wil dat anderen het product of de dienst kopen waar jij zo enthousiast over bent. Het is dan een logische stap om te laten zien wat je dan eigenlijk doet, of hóe je dat doet. Toch is dat níet de manier - wanneer je wil dat anderen enthousiast worden, laat je zien waarom jíj enthousiast bent. IJsjesfabrikanten laten immers ook niet hun fabriek zien, maar blije mensen op mooie, zonnige plekken waar ze van dat ijsje genieten: ze verkopen zomer!
Een heel belangrijke tool daarbij is 'storytelling': een manier om je product of dienst in een verhaalcontext te plaatsen waardoor je je klanten betrekt bij jouw drijfveer. Hoe beleven klanten jouw product of dienst? Als je dat weet... pas dán heb je contact!
Als verhalenverteller weet ik heel goed hoe ik jouw marketingstrategie in elkaar moet zetten. Het zijn allemaal hoofdstukken van hetzelfde verhaal: jóuw verhaal. En wat heeft jouw verhaal nodig? Is het videocontent, een nieuwe website? Moet je white papers uitbrengen of juist korte weetjes op social media plaatsen? Past een Tik Tok account bij jou, of is Facebook meer je platform?
Het aller- allerbelangrijkste is dat je altijd vanuit je doelgroep denkt. Ik ben er voor je om dat te doen!
Voorbeelden
|
|
|
|
|
|